Φυσικό Αέριο - Ενδοδαπέδια Θέρμανση - Φωτοβολταϊκά - Ηλιοθερμία
English

Είσοδος μελών

Εφαρμογές Κλιματισμού
Θέρμανσης & Εξαερισμού
Ανταλλακτικά Καυστήρων
 

ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ


ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ
ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ

Ο καυστήρας είναι μια συσκευή προσαρμοσμένη πάνω στο λέβητα μέσα στην οποία επιτυγχάνεται η ανάμειξη του καύσιμου υλικού, υγρού ή αερίου με τον αέρα έτσι ώστε να προκαλείται και να συντηρείται η καύση.
Ξεχωρίζουμε τους καυστήρες ανάλογα με το είδος του καυσίμου αλλά και την κατασκευή και λειτουργία τους. Έτσι τους διακρίνουμε σε καυστήρες:
- Ελαφριού πετρελαίου (diesel)
- Ακάθαρτου πετρελαίου (μαζούτ)
- Φυσικού αερίου, υγραερίου, φωταερίου
- Ειδικών καυσίμων (όπως λιπαντικά ή βιομάζα)
- Μικτών καυσίμων
Αλλά και σε καυστήρες:
- Ατμοσφαιρικούς: Καυστήρες που το καύσιμο ενώνεται με το οξυγόνο του αέρα που βρίσκεται ελεύθερο στην ατμόσφαιρα ή καλύτερα δεν διοχετεύεται από κάποιο ανεμιστήρα.
- Περιστροφικούς: Πρόκειται για καυστήρες υγρών καυσίμων που «πετούσαν» το καύσιμο στο χώρο καύσης μέσω περιστρεφόμενων «ποτηριών».
- Διασκορπισμού: Είναι οι πιο συνηθισμένοι και ονομάζονται έτσι γιατί διασκορπίζουν το καύσιμο πρεσάροντάς το με μικρή πίεση (7 bar) και λέγονται μη πιεστικοί ή με μεγάλη πίεση (10-15 ή και 20 bar) και λέγονται πιεστικοί.
Άλλος ένας διαχωρισμός γίνεται ανάλογα με τις βαθμίδες συμπίεσης ή καλύτερα ανάλογα με τα στάδια της καύσης και έτσι έχουμε μονοβάθμιους ή διβάθμιους ή πολυβάθμιους καυστήρες. Η λειτουργία των μή πιεστικών καυστήρων κρίθηκε αντιοικονομική και ρυπογόνα, μιας και ο άτονος διασκορπισμός και η αδυναμία για περισσότερη πίεση στον διοχετευόμενο αέρα είχαν σαν αποτέλεσμα την ατελή καύση του πετρελαίου.
Στη θέρμανση έχουν καθιερωθεί κυρίως οι πιεστικοί καυστήρες διασκορπισμού, ενώ οι καυστήρες μαζούτ χρησιμοποιούνται μόνο στη βιομηχανία και μακριά από αστικά κέντρα.
«Ισχύς του καυστήρα» ονομάζεται η μέγιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου κατά τη λειτουργία του και εκφράζεται συνήθως σε kg/h (βάρος καυσίμου ανά ώρα). Η ισχύς του καυστήρα πρέπει να αναγράφεται πάνω σε ανθεκτική πινακίδα στην οποία πιο αναλυτικά πρέπει επίσης να αναγράφεται:
α) Ο κατασκευαστής
β) Ο τύπος του καυστήρα
γ) Το έτος κατασκευής
δ) Ο αριθμός παραγωγής
ε) Η ωριαία μέγιστη και ελάχιστη παροχή καυσίμου σε kg/h
στ) Το είδος καυσίμου
ζ) Ενδείξεις για τις προδιαγραφές που τηρήθηκαν στην κατασκευή και σήματα ελέγχου και ποιότητας. Τα Ελληνικά πρότυπα για τους καυστήρες υγρών καυσίμων είναι τα ΕΛΟΤ 276 και 386.

Καυστήρες διασκορπισμού υψηλής πίεσης.
Ένας καυστήρας πετρελαίου είναι ένα σύνολο εξαρτημάτων και οργάνων που σκοπό έχουν:
1. τη προετοιμασία του πετρελαίου προς καύση.
2. την έναυση του καυσίμου.
3. τη παροχή του αέρα για την επιτέλεση της καύσης.
4. την κατεύθυνση της φλόγας προς την εστία καύσης.
5. τον έλεγχο της φλόγας.
Οι καυστήρες διασκορπισμού υψηλής πίεσης είναι σχεδόν οι μόνοι που χρησιμοποιούνται σήμερα. Θα τους συναντήσουμε με μονοφασικό κινητήρα όταν η ισχύς τους είναι μέχρι 200000 Kcal/h περίπου, ενώ οι μεγαλύτερης ισχύος είναι ως επί τω πλείστον τριφασικοί. Μια άλλη διάκριση είναι σε μονοβάθμιοι και σε διβάθμιοι.
Σε κάθε καυστήρα υψηλής πίεσης διακρίνουμε διάφορα λειτουργικά συστήματα. Ας τα γνωρίσουμε:
Σύστημα παροχής καυσίμου.
Περιλαμβάνει:
1. Τον κινητήρα (μοτέρ).
2. Την αντλία πετρελαίου.
3. Το μπεκ ή ακροφύσιο ψεκασμού.
4. Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα πετρελαίου.
5. Τον σωλήνα πετρελαίου ή ράβδο μπεκ.
6. Το κόμπλερ της αντλίας
7. Τον προθερμαντήρα πετρελαίου (όταν υπάρχει).
Σύστημα παροχής αέρα.
Περιλαμβάνει:
1. Τον κινητήρα (μοτέρ).
2. Τον κορμό ή σώμα ή κέλυφος.
3. Τον ανεμιστήρα ή φτερωτή.
4. Την κεφαλή ή μπούκα ή φλογοσωλήνα.
5. Τον διασκορπιστήρα ή αναμικτήρα ή στροβιλιστή.
6. Το τάμπερ αέρα.
7. Το ρυθμιστικό του αέρα (της θέσης της ράβδου μπεκ).
Σύστημα ανάφλεξης.
Περιλαμβάνει:
1. Τον μετασχηματιστή.
2. Τα ηλεκτρόδια ή σπινθηριστές ή αναφλεκτήρες.
3. Τα καλώδια υψηλής τάσης.
Σύστημα ελέγχου και αυτοματισμού.
Περιλαμβάνει:
1. Τον προγραμματιστή ή εγκέφαλο ή ηλεκτρονικό.
2. Την βάση του προγραμματιστή.
3. Το φωτοκύτταρο ή φωτοαντίσταση.
4. Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα πετρελαίου.

ΠΗΓΗ: Παναγιώτης Φαντάκης


GIERSCH
GIERSCH
Η γερμανική εταιρία GIERSCH ανήκει στον όμιλο ENERTEC και βασικό προϊόν της είναι οι πιεστικοί καυστήρες για όλους τους τύπους των καυσίμων, υγρών και αερίων.
RIELLO
RIELLO
Οι καυστήρες ήταν πάντα ο κορμός της βιομηχανίας Riello, και αυτή η εξειδίκευση βοήθησε στην έντονη παρουσία της τόσο στην Ιταλία όσο και διεθνώς.
MAN - BUDERUS
MAN - BUDERUS
Η MAN Heiztechnik, δημιούργησε μια νέα γενιά καυστήρων με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας.
HOFAMAT
HOFAMAT
Η νέα σειρά καυστήρων από την HOFAMAT στηρίζεται στην εμπειρία που αποκτήθηκε μετά από 40 χρόνια στο συγκεκριμένο τομέα. Ικανοί να ανταποκριθούν σε όλες τις απαιτήσεις.



Θα μας βρείτε:

Γυμν. Μικρου 11Α (προέκταση Μαρτίου) Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 947969
Fax : 2310 947969

Άφυτος Χαλκιδικής
Tηλ.: 23740 91749
Fax : 23740 91749

info@aircoline.gr
 
MIDEA MS12FU-10HRDN1 INVERTER (ΣΕΙΡΑ RF)
MIDEA MS12FU-10HRDN1 INVERTER (ΣΕΙΡΑ RF)
BARTEC ΗΛΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
BARTEC ΗΛΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΣΕΙΡΑ MSZ-HJ INVERTER
ΣΕΙΡΑ MSZ-HJ INVERTER
 

active³ 5.0 · © 2000 - 2014 IPS Ltd · Όροι χρήσης